REKRYTERING

Rekrytering

Att hitta rätt person på rätt plats kan ta tid. Med vår erfarenhet, engagemang och omfattande kontaktnät kan vi rekrytera den kompetens som ni är i behov av. 

 

Våra kompetenser 

Vi erbjuder till våra kunder arbetskraft så som sjuksköterskor, undersköterskor, vårdbiträden och socionomer. Personalen hyrs ut för både längre och kortare uppdrag. Nästan all personal har minst två års erfarenhet. Vi kan också erbjuda nyexaminerad arbetskraft. Svea Work erbjuder vidare en skräddarsydd rekryteringsprocess utifrån ert önskemål om krav på kompetens, erfarenhet och personlig lämplighet.

  

Vi genomför alltid personliga intervjuer med dem som söker arbete hos oss.

Vidare tar vi referenser och kontroller av personen hos både Socialstyrelsen och Ansvarsnämnden. 

  

Arbetsprocess vid rekrytering

Hos oss utgör uppdragets och kundens krav grunden för alla rekryteringar.

Vi samlar in information om kundens behov vad gäller personliga egenskaper, kompetens och erfarenhet hos personen som söks och om den miljö- och företagskultur som personen ska arbeta i.

Utifrån den kravprofilen påbörjas sökprocessen. 

  

Kontakta oss gärna om du vill veta mer om vår rekryterings- och bemanningsprocess eller göra en offertförfrågan.

Offertförfrågan 

Om ni behöver rekrytera egen personal eller om ni behöver hyra tillfällig personal t ex vid arbetstoppar, sjukskrivningar eller vakanser av olika längd, boka ett möte genom att mejla oss på info@sveawork.se så kontaktar vi dig.

REDO ATT TA KONTAKT?